EU Socialfondsprojekt

Opsamling og nyttiggørelse af seniorerfaringer

 

 Personlig afklaring · den personlige værktøjskasse

 
 

Opgave 2

I opgave 1 skulle du placere dig selv på en linie mellem  forskning/undersøgelser og kundepleje-support.
I denne opgave indfører vi endnu en dimension. 
Det gør vi, fordi hvert område har medarbejdere der udvikler, leder, administrerer og drifter feltet.
I en forskningsenhed kan der f.eks. være nogle der tænker faglig udvikling, nogle der skaffer penge, nogle der leder og koordinere aktiviteter, og så men også laboranter, der laver dagligt rutinearbejde.
I en salgsenhed kan der være nogle, der udarbejder nye salgsmetoder, nogle der laver materiale, nogle der stemmer dørklokker, og nogle der tager mod ordrer.

Du skal nu, med et tal fra 1-10, angive dine personlige evner i hvert felt.
Du bestemmer selv om nogle kolonner er sammenfaldende på dit område.
Nogle kan f.eks. have svært ved at skarpt at skelne mellem organisering og ledelse; mens andre kan se sig selv som et organisatorisk talent snarere end en daglig leder af en afdeling med forefaldende ´bøvl´ og brandslukning. 
Hvis du er i tvivl om den nøjagtige forståelse af et felt, så beslut dig for din egen fortolkning. Hvis du mener, at opsøgende salg hører til salg-drift, så sætter du dit tal der. 
Det vigtige er at du finder plads til dine stærke sider i skemaet.
Interne funktioner i en virksomhed repræsenterer også produkter, der skal udvikles, sælges og supporteres.
Hvis du er god til at coache andre, er der også her tale om et produkt, der kan udvikles og sælges; men spørgsmålet er om du er den, der laver momsregnskabet? brochuren? eller om du udelukkende er den, der taler med kunderne?
Hvis skemaet ikke kan rumme dine stærke sider, så har du formentlig mere tværgående talenter, som du bør beskrive og debattere med en rådgiver.     

 

  Drift Administration Organisering Ledelse  Idéudvikling
Forskning-undersøgelser            
Konceptudvikling            
Produktudvikling            
Markedsføring           
Salg            
Kundepleje-support          

 

 

 

Forside projektresultater   Forside IMC

Copyright 2008 · Interaktivt MedieCenter