Baggrund
 

 

Kommunikationsstrategi

 

BORGER

Mette er en professionel danser, der har været indehaver af en tango skole der nu er lukket.
Den samlede byrde med de mange funktioner, der indgår i driften af en sådan virksomhed, blev for belastende. Samtidig overvejer Mette om hun skal fortsætte karrieren indenfor danseområdet, eller om hun skal bruge muligheden til at udnytte den viden, hun har opbygget, indenfor andre områder.

Mette oplever, at hun står ved en skillevej, da hun møder jobcentret for første gang.

VIRKSOMHED

Virksomheden Carrild – er en 32 år gammel virksomhed der pt. beskæftiger 23 medarbejdere.

Virksomheden ejes af Bjarne Kristensen, der er uddannet ingeniør.
Bjarne købte Carrild for 7 år siden af den daværende ejer, der ønskede at gå på pension.

Virksomheden har specialiseret sig i højkvalitets fødevaremaskiner til opskæring af bl.a. pålæg.

Virksomheden har et godt kundeunderlag i Nordeuropa, og efter at Bjarne har overtaget virksomheden er produkterne videreudviklet m.h.p. automatisering.

Det har udvidet det potentielle marked og skabt relationer til nye leverandører.

Virksomheden er i færd med at synliggøre deres nye produktlinje og de planlægger øget salg og support via internettet.

Såvel automatisering som markedsføringstiltag kræver nye kompetencer i virksomheden.

Bjarne Kristensen deltager i det kommunale netværk af lokale erhvervsledere.

På et netværksmøde havde jobcenterchefen et oplæg, hvor han gjorde opmærksom på, at man kan gøre brug af det lokale jobcenter, når ens virksomhed er i vækst, og man muligvis kommer til at mangle arbejdskraft.

I forlængelse heraf har Carrild i flere omgange haft besøg af virksomhedskonsulenten Louise, som nærmest er blevet en husven.

 

 E-learning